7 kulcskérdés a képzésekről
1. Elmélet – gyakorlat
Mindkettőt fontosnak tartjuk, de figyelünk az arányokra. Biztosan nem fogunk tanfolyam jellegű
képzést tartani, ahol egész nap az asztalnál ülnek a munkatársak és jegyzetelnek. De mutatunk be
módszereket, technikákat – majd ezeket kipróbáljuk, gyakoroljuk, mélyítjük.
2. Tapasztalati tanulás
Abban hiszünk, amit kipróbálnak, megtapasztalnak a munkatársak. Igen, ezt sokszor játékokon,
szituációs gyakorlatokon keresztül érjük el. De nem felejtjük el, hogy Kolb szerint ez csak az első lépése
a tapasztalati tanulásnak: reflektálunk, tudatosítunk és mindent vonatkoztatunk a munkaéletre.
3. Trénerek
Közel 150 trénerrel dolgozunk együtt pontosan azért, hogy mindig ki tudjuk választani az ügyfél
szempontjából a legmegfelelőbbet. Ezért mérjük fel az ügyfél pontos igényeit és fejlesztési irányait,
dolgozzuk ki közösen a kulcspontokat, és választjuk ki az erre legmegfelelőbb szakembert.
4. Közösségépítés
A tréning – témájától függetlenül – közösséget épít, ezt mi és a trénereink is tudják, ezért figyelnek a
csoportdinamikára, a kihívások szintjére és ennek megfelelőségére, a csoport igényeire és a megbízó
érdekére, és összehangolják a különböző elvárásokat.
5. Offline vagy online
Szinte minden fejlesztést meg lehet valósítani online. Ha a külső körülmények miatt nincs lehetőség
másra, a tréningje akkor is jó helyen van a mi kezünkben. Ma már nem (csak) kényszerűségből tartunk
online tréningeket, hanem tudatos tervezés eredményeképpen is, van, ami így hatékonyabb, ami így
működik jobban. Mindig azt tartjuk szem előtt, hogy az ügyfélnek mire van szüksége..
6. Dokumentáció
A hatályos felnőttképzési törvények és szabályzások mellett a pályázati projektekben megvalósuló
képzések dokumentációs kötelezettségeivel is tisztában vagyunk. Lejelentjük, amit le kell, használjuk
azokat a vizuálsztenderdeket, amiket kell – a papírok is biztonságban vannak nálunk.
7. Rugalmasság
Ha a dolgok a gondos tervezés ellenére sem a kívánt irányba mennek, vagy megváltoznak a
körülmények, azonnal közbeavatkozunk és – amiben a törvények és külső szabályok engedik –
rugalmasan változtatunk. Fontos az ügyfelek folyamatos visszajelzése, mert így valósul meg a mindenki
megelégedésére szolgáló képzési folyamat.