A hatékonyságról gondolkodva a sok elmélet és modell közül nem tudtunk választani, ezért arra a döntésre jutottunk, hogy elkészítjük saját modellünket. Azt gondoltuk végig, hogy mitől mondhatja saját magát eredményesnek egy munkatárs, mitől tartja őt eredményesnek a vezetője, és mire mérjük a vezető vezetői teljesítményét. A gondolkodásunk eredménye az alábbi két ábra, melynek szinte minden elemére tudunk tréninget vagy fejlesztési folyamatot ajánlani, de melyek alapján bárki maga is felépíthet egy fejlesztési folyamatot.
Értelmezésünk szerint az eredményesség fő ismérve, hogy a két legfontosabb kérdésre tudjuk-e a választ: mit és hogyan? Azt a munkatársat nevezzük egy adott folyamatban eredményesnek, aki:
- tudja, hogy mik az elvárások vele szemben (mit?)
- ehhez vannak jól működő módszerei (hogyan?)
- és cselekvő erővel is rendelkezik, teszi a dolgát, megteszi a szükséges lépéseket.
A vezető akkor igazán eredményes, ha két lépésre áll az eredménytől: ő maga a stratégia (mit?) és rendszer (hogyan?) kialakítására fókuszál, és e mellett pedig a megfelelő delegálás révén a munkatársain keresztül éri el az eredményt. A vezető akkor hatékony, ha a munkatársai is eredményesen tudnak dolgozni, és ő ennek egy megfelelő keretet, koncepciót tud teremteni.