Mindenkinek a saját fejlesztő csapata vagyunk

A pályázati formában megvalósuló képzések egyik jellemzője, hogy akkor lépünk be a folyamatba, amikor az ügyfél már tudja, milyen képzést szeretne. Ideális esetben ez a pályázati képzési terv illeszkedik a munkaszervezet éves képzési tervéhez, illetve a pályázat beadását megelőzte egy alapos igényfelmérés, hogy milyen képzésekre van szüksége kinek és milyen időkeretben. Amikor ennek a folyamatnak hiányzik az egyik eleme, akkor a képzések megkezdése előtt szükséges ezt pótolni.

Ez történt abban az esetben is, amikor a megbízásunk annyit tartalmazott, hogy három csoportnak kommunikációs képzést, két csoportnak vezetői kompetenciafejlesztő képzést, két csoportnak stresszkezelést, két csoportnak együttműködésfejlesztést és egy csoportnak digitális íráskészség fejlesztése képzést kell tartani. Nem volt információnk arról, hogy kik lesznek a résztvevők, csak a csoportok számát és a képzések időtartamát tudtuk.

Első lépésben személyes találkozót kértünk az ügyféltől, amin részt vett az ügyvezető igazgató, a HR vezető és a pályázati kapcsolattartó. Itt tisztáztuk, hogy mit szeretnének elérni a képzéssel, miért pályáztak. A válasz röviden az volt, hogy nem elsősorban a képzés miatt, de azt is meg kell csinálni. Az egyeztetés végén úgy álltunk fel, hogy az ügyfél kifejezetten örült annak, hogy van lehetősége képzést tartani a munkaszervezetben, látta ennek értelmét és célját.

Ez azért volt nagyon fontos, mert a képzés hatékonysága nagyban függ attól, hogy a vezetők hogyan tekintenek a képzésre, hogyan vezetik ezt fel a munkatársaknak, hogyan választják ki a résztvevőket. A képzés munkaidő kiesést jelent, ami feszültségeket kelthet, ezeket azzal lehet csökkenteni, ha mindenki tisztában van a céllal.

A következő lépés az volt, hogy megnéztük, milyen képzések voltak eddig a munkaszervezetnél és milyen éves képzési tervük van az aktuális évre. Ezt követően az ügyfél összeállította a csoportokat, mi pedig kiküldtünk egy kérdőívet a pontos igények és elvárások összegyűjtésére. A beérkezett kérdőíveket kiértékeltük, majd kiegészítettük a résztvevők vezetőivel folytatott rövid telefonos interjúk tapasztalataival.

A megvalósításhoz legközelebbi szakaszban kiválasztottuk a trénereket, figyelemmel a begyűjtött információkra. A trénereink minden képzési folyamat megkezdése előtt részt vettek egy belső felkészítésen nálunk, majd egyeztettek az ügyfél képviselőjével, kapcsolattartójával a technikai részletekről.

A megtartott képzések utókövetésére nem állt rendelkezésre forrás, de a szolgáltatás részeként a lezajlott képzések résztvevői elégedettségmérőinek összesítéséről jelentést készítettünk az ügyfélnek, illetve a képzéseken hallottak, tapasztaltak alapján javaslatot tettünk a további fejlesztésekre.

A folyamatot egy lessons learned típusú személyes találkozó zárta, amin jelen voltak mindazok, akik az indító egyeztetésen is. Az ügyfél azóta is keresi a lehetőséget további képzési pályázaton való indulásra.

2. szervezetfejlesztési esettanulmányunkban a szemléletváltásról írtunk, amit ITT olvashat el.

 

Tekintse meg képzési katalógusunkat és ismerje meg fejlesztő csapatunkat!

TEGYE PRÓBÁRA ÖN IS GYAKORLATUNKAT!
HÍVJA A 06 20 338 3808-AS SZÁMOT!

További bejegyzéseink

Legyen része közösségünknek!

Inspirációt gyűjthet a fejlődéshez, valamint elsőként értesülhet legfrissebb pályázati híreinkről, szakmai tartalmainkról és közelgő eseményeinkről.

DFT-Hungária