Digitális átállás

Egyik nap még körben ülünk, beszélgetünk, nevetünk, szünetben pogácsát eszünk és a gyakorlatok során összedugjuk a fejünket. A következő napon pedig már csak online lehet programokat tartani, az addig jól bevált gyakorlatok és módszerek, keretek és lehetőségek parkolópályára kerülnek. Hogyan reagálnak erre a helyzetre a munkaszervezetek, vezetők, munkatársak, megbízók, trénerek, résztvevők és további szolgáltatók? Hogyan válik a digitális tér a fejlesztési lehetőségek tárházává?

A változások befogadása egyéni attitűd kérdése, az érintett csoportok sokféle reakciót mutatnak: vannak, akik azonnal bezárkóznak és teljesen ellenállnak minden újításnak, akadnak akik kivárnak és megnézik, mások hogyan reagálnak, és vannak olyanok is, akik azonnal kihívást szagolnak, és ráugranak a kínálkozó lehetőségekre (vagy ők maguk alakítják azokat). 

Mi előre menekültünk, és azonnal elkezdtünk megismerni, felfedezni, kipróbálni számos rendszert, szoftvert, online programot, amivel játékosságot tudunk bevinni a különböző fejlesztési folyamatainkba. Ez a lendület azóta is tart, folyamatosan keressük az új online eszközöket és hatékony digitális megoldásokat a fejlesztő programjaink megvalósításához!

A játékosság sokat segít feszült helyzetekben: aki játszik, az megéli a kapcsolódást, könnyedséget, szabadságot, kreativitást és felszabadultságot, ezekre pedig nagy szükség van eredményes online programok vezetésekor. A tréningekbe is érdemes játékokat bevinni, és a tréner a saját felkészülését is támogathatja játékossággal.

A digitális eszközök használata a szervezetfejlesztési folyamatokban gyorsít, játékosít, növeli az élményszerűséget és a vizualitást, legyen szó brainstorming programokról, mint a Jamboard vagy a Mural, kvízekről a Kahootban, véleményszondáról a Mentimeterben vagy asszociációs gyakorlatokról Padleten. 

A különböző programjainkban hangsúlyos szerepet kapnak az interaktivitást és bevonódást növelő eszközök, ezeket mindig az adott programhoz és célcsoporthoz adaptáljuk. Az online tér egészen más adottságokat tartalmaz, másra jó, mint a személyes közeg, és vannak olyan tényezők, amik online még jobban tudnak érvényesülni, mint személyes programokon.

Amire biztosan jó az online tér:

Amit nem érdemes az online programoktól elvárni:

Hogy pont ugyanolyan lesz, mint személyesen. Nem lehet egyértelműen kijelenteni, hogy jobb vagy rosszabb, lehet sok szempontot találni, amiben jobb, és sok tényezőt, amiben rosszabb, de összességében biztosan nem pont ugyanolyan, mint a személyes programok.

A fenti mondatban benne van a lényeg: megbízói, résztvevői és tréneri szerepben is az a legfontosabb, hogy tisztán lássuk, mire szerződünk, mit lehet elvárni egy online programtól és mit nem tanácsos.

Online programjainkért forduljon hozzánk bizalommal: legyen szó belső képzők képzéséről, vezetők tréningjéről, meetingek hatékonyabbá tételéről vagy éppen online eseményekről, rendezvényekről, mindegyikben jártasak és felkészültek vagyunk, az 5 fős gyakorlatorientált tréningprogramtól a 250 fős interaktív webináriumig!

További bejegyzéseink

Legyen része közösségünknek!

Inspirációt gyűjthet a fejlődéshez, valamint elsőként értesülhet legfrissebb pályázati híreinkről, szakmai tartalmainkról és közelgő eseményeinkről.

DFT-Hungária