DFT-HUNGÁRIA
JÓT ÉS JOBBAN
Edit Content

A pandémia során megtanultuk, hogy az online térben sokkal több mindent meg lehet valósítani, mint azt korábban gondoltuk volna. Az online programok évében voltunk online tréningeken, megbeszéléseken, közös főzésen, koktélpartin, karácsonyi vacsorán, borkóstolón és logopédiai fejlesztésen, konferencián és óvodai találkozón egyaránt.

A civil szervezetek mindennapjaiban sokkal nagyobb szerepet kapott az online jelenlét, mint korábban, és nagyon sok folyamatot, az önkéntesek toborzásától a rendezvények megvalósításáig a monitor mögé helyeztünk. Hogyan lehet megtalálni a legjobb digitális eszközöket a programjainkhoz? Mitől lesz interaktív, érdekes, emlékezetes, izgalmas és mozgalmas egy online program? Hogyan tudunk eljutni a megfelelő célcsoporthoz és milyen eszközök segítik a kommunikációt, bevonódást, közösségépítést? A cikkben 5 tanácsot találsz a fenti kérdésekre adott válaszként.

Az online tér elfogadottsága bizonyos célcsoportok esetén drasztikusan megnőtt:

Sokkal többen hajlandóak online programokon részt venni, mint korábban, és a szervezők is sokkal kreatívabb megoldásokat találnak ezekhez. Érdemes megvizsgálni, hogy a pandémia után mik azok a programok, eszközök, folyamatok, amik online is ugyanolyan jól vagy éppen hatékonyabban működnek, és ehhez igazítani például az éves programtervet.

Nagyon sok civil szervezet helyi közösségeket szolgál, emellett érdemes azon elgondolkodni, hogy milyen előnye lehet annak, ha a célcsoport nem csak a helyi lakosokra szűkül.

A különböző online találkozó és tréning platformoknak köszönhetően virtuális közösségeket is létre lehet hozni, vagy akár összekötni két helyi közösséget, ezáltal egészen új szinte emelni a kapcsolódást. Például egy testvértelepülési programban az évi egy személyes találkozó mellett a különböző életkorú lakosoknak különböző programokat lehet szervezni.

A fiatal generáció megszólítására különösen alkalmasak az online programok, kihívások, versenyek.

Érdemes formabontónak lenni, és azokat az eszközöket használni, amiket ők is nap mint nap használnak: közösségi média, fotók, videók, Youtube, TikTok és más hasonló programok. Például környezettudatosság témában rajzpályázat helyett lehet videópályázatot hirdetni, egészségmegelőzés területén online kihívásokat megvalósítani, vagy a csecsemők hozzátáplálása kapcsán havi rendszerességgel Zoomos találkozót szervezni, meghívott szakértőkkel más civil szervezetektől.

Együttműködés, együttműködés, együttműködés:

Az online térben hatványozottan igaz, hogy a láthatóságnak és a szájhagyománynak óriási szerepe van. Egy jól kitalált kampány kardinális eleme, hogy eljusson a célcsoportból minél több emberhez, a program előtt és után, a szervezőktől, résztvevőktől és együttműködő partnerektől egyaránt. A közösségi média, például a Facebook rengeteg lehetőséget ad arra, hogy egy-egy koncepció vagy tartalom virális legyen és organikusan elterjedjen, az emberek maguktól megosszák, kommenteljenek és aktivitást generáljanak a különböző posztok. Egy közelgő eseményhez a klasszikus Facebook eseményen kívül lehet játékot, mentimetert, képkeretet, kvízeket, videókat, beszámolókat és sok hasonló elemet illeszteni, ezek mind megfelelően szolgálják az aktivitások növelését.

És itt jönnek képbe az együttműködő partnerek: minél több hasonló szervezettel állunk kapcsolatban, annál többen osztják meg a tartalmainkat, mutatnak érdeklődést a programok iránt, annál több releváns célcsoport taghoz tudunk eljutni. És itt nem csak klasszikus együttműködésre érdemes gondolni, hanem a megszokottól eltérő összekapcsolódásokra is: egy környezetvédelemmel foglalkozó szervezet kapcsolódhat egy kávézóhoz, egy egészségmegőrző szervezet kapcsolódhat egy tréningszervezethez, egy tánckör kapcsolódhat egy teákat forgalmazó szervezethez.

Az online térben sokkal kisebb kockázattal, ezáltal bátrabban lehet kísérletezni különböző eszközökkel.

Érdemes egy-egy rendezvényen mindig kipróbálni valami újat: önkénteseknek ismerkedős játék Padletben, játékosítás mentimeterrel, Kahootos kvíz a végén vagy éppen egy humán bingós játék a nagyobb létszámú csoportoknál. A játékosság könnyedséget, örömöt, nevetést, felszabadultságot visz a programokba – különösen az online megvalósuló eseményekben van erre nagy szükség. Egy jól megválasztott játék kapcsolódásokat hoz létre a résztvevők között, így nem egyszerűen célcsoport, hanem idővel közösség formálódik majd belőlük.

A fenti eszközök csak egy kis szelete a rendelkezésre álló online eszközöknek, és minden esetben a célcsoport, létszám, a rendelkezésre álló keretek és célok tükrében érdemes arról dönteni, hogy mikor melyik eszközt hívjuk segítségül a résztvevők aktivizálására. A jól megválasztott eszközökkel folyamatos kommunikációt és érdemi visszajelzéseket lehet kérni a résztvevőktől, így hozzánk sokkal nagyobb arányban jutnak el a megfelelő információk, igények. Ezekkel az eszközökkel hosszú távon olyan programokat tudunk megvalósítani, amit várnak a résztvevők, amire sokan és szívesen jönnek el.

További bejegyzéseink

BŐVEBBEN Csikesz Tamás vízió Van egy 72 milliárd forintos forrás, amelyből még a multiknak is jut – csak le kell hajolni érte BŐVEBBEN csapatéptíő tréningek vízió A csapatépítő tréningek erejével a sikeresebb munkaszervezetért! BŐVEBBEN vízió HR tippek a forró nyári munkanapokra BŐVEBBEN Fejlődj velünk (1) vízió Fejlődj velünk! – Ismerd meg legnépszerűbb képzéseinket BŐVEBBEN dftikum vízió Zseniális egyszerű hetes - A munkavégzés hét lépésben BŐVEBBEN 4T-kiemelt vízió 4T: lehetőségek és korlátok az online térben BŐVEBBEN Hibrid-kiemelt vízió Fából vaskarika: hibrid tréning BŐVEBBEN Online vs személyes - kiemelt vízió Online vs. személyes tréning BŐVEBBEN feedback vízió 7 dolog, amire figyelj visszajelzéskor BŐVEBBEN 3 visszajelzési technika vízió 3 visszajelzési technika BŐVEBBEN Hogyan válasszunk trénert vízió Hogyan válasszunk trénert? BŐVEBBEN Szervezetfejlesztési esettanulmány vízió 1. Szervezetfejlesztési esettanulmány BŐVEBBEN civilmenedzsment-kiemelt vízió Civil menedzsment: 5 tanács online közösségépítéshez BŐVEBBEN Szervezetfejlesztési esettanulmány vízió 2. szervezetfejlesztési esettanulmány BŐVEBBEN Jobbítás állandósítása vízió A jobbítás állandósítása: modellek, technikák és elméletek BŐVEBBEN szervezetfejl-kiemelt vízió 3. szervezetfejlesztési esettanulmány BŐVEBBEN A jó képzés receptje vízió A jó képzés receptje BŐVEBBEN Egyszerűhetes-kiemelt vízió Módszerek: egyszerű hetes és inputok rendszere BŐVEBBEN Kapaszkodók a változásban-kiemelt vízió Kapaszkodók a változásban – megoldásfókuszú eszközök vezetőknek BŐVEBBEN A profi projektmenedzsment 9 fő tulajdonsága vízió A profi projektmenedzser 9 fő tulajdonsága BŐVEBBEN A személyre szabott kommunikációs tréning 7 legnagyobb előnye-kiemelt vízió A személyre szabott kommunikációs tréning 7 legnagyobb előnye BŐVEBBEN Kapaszkodók a változásban – megoldásfókuszú eszközök vezetőknek II. rész - kiemelt vízió Kapaszkodók a változásban – megoldásfókuszú eszközök vezetőknek II. rész BŐVEBBEN Életvezetési jolly-joker nyűgös költözésből tartalmas elfoglaltság vízió Életvezetési jolly-joker: nyűgös költözésből tartalmas elfoglaltság BŐVEBBEN Törzsi rítusok - kiemelt vízió A törzsi rítusoktól a karácsonyi vacsoráig BŐVEBBEN Az eredményesség képlete - kiemelt vízió Az eredményesség képlete BŐVEBBEN On-line képzések előnyei-kiemelt vízió On-line képzések előnyei: 9+ 1 ok, hogy ezt válaszd BŐVEBBEN digitális koktél - kiemelt vízió Digitális koktél BŐVEBBEN Rövid síkfutó vízió Rövid síkfutó bajnokok a munkavégzésben BŐVEBBEN Elhagyni a régit vízió Elhagyni a régit, átlépni az újba BŐVEBBEN 5 tipp visszajelzés kiemelt vízió 5 tipp, hogy a visszajelzés a szervezeti kultúra részévé váljon

Legyen része közösségünknek!

Inspirációt gyűjthet a fejlődéshez, valamint elsőként értesülhet legfrissebb pályázati híreinkről, szakmai tartalmainkról és közelgő eseményeinkről.

DFT-Hungária