szervezeti

Szervezeti identitás

Minden szervezet, cég, ahogy minden ember, rendelkezik identitással, én-azonosággal, önmeghatározással, tudatosan vagy tudattalanul. Sugározza a külvilág felé, hat a munkavállalóira, befolyásolja az ügyfeleket, partnereket, akarva-akaratlanul. Ezért fontos, hogy a szervezet tudatosan építse fel a saját szervezeti identitását, a saját ön-azonossását, amellyel a munkavállalók, ügyfelek, partnerek tudnak azonosulni, hogy a szervezet részének érezhessék magukat.

Egy hosszútávon gondolkodó, tervező szervezet számára elengedhetetlen a tudatos identitás tervezés, az önazonosság meghatározása.

A szervezeti identitás akkor hasznosul, ha:

  • transzparens a munkatársak számára
  • a vezetők nem csak vallják, hanem gyakorolják is ezt az identitást
  • beépül a szervezeti kultúrába
  • munkafolyamatok és mindennapok része
  • a munkatársak azonosulni tudnak ezzel az identitással, magukénak érzik
  • megjelenik vizuálisan is
  • a szervezeti kommunikáció része
  • lebontható minden szervezeti szintre, a felső vezetőktől a recepciósig

Miből látszik, hogy egy szervezet rendelkezik tudatos szervezeti identitással?

  • elkötelezett munkatársak
  • szervezeti kohézió erősödése
  • alacsony fluktuáció
  • új munkatárs felvételekor rövidebb a kiválasztási idő, a HR pontosan tudja, ki illik a céghez, a csapatba
  • új munkatársak gyors beilleszkedése, kialakult on-boarding folyamat
  • rendelkezik szervezeti értékkódexszel, kialakult értékszemlélettel
  • erős employer branding jellemzi
  • munkatársak is ismerik a szervezet vízióját, misszióját
  • hasonló identitású ügyfeleket, szállítókat vonz a szervezet

Az alábbi témákat ajánljuk figyelmébe, melyek különböző formában (előzetes felmérés, elemzés, tanácsadás, tréning) részesei lehetnek szervezeti identitásának kialakításában:

  • Szervezeti azonosság meghatározása- vízió, misszió, érték
  • Szervezeti önazonosság elemzése 17 lépésben
  • Hogyan dolgozunk mi? Munkavégzési axiómák
  • Látványos szervezet
  • Munkatárs-munkatárs szótár, avagy a szervezeti nyelvhasználat
  • Jó voltál! „Jó voltam?” – visszajelzés felsőfokon
  • Viselkedéskultúra, ügyfélkapcsolat
  • Tudatos munkáltató
  • Együttműködési alapok

Az identitás részletei változhatnak, a szervezeti szocializáció az újonnan érkező és távozó munkatársakkal adott szinten alakul, de az irány, az identitás kerete állandó.

Ezt a szervezeti keretet segítünk meghatározni vagy a meglévőt felülvizsgálni, frissíteni.

it_stuffSzervezeti identitás