Időnyerő: Időmenedzsment technikák vezetőknek

Időpont: 2023. január 18.

Időtartam: 10:00-11:30

Forma: interaktív webinárium, online, Zoom alkalmazáson keresztül

Előadó: Nagy Emőke

Az elmúlt félév rendkívül zsúfolt volt: webináriumokat, tréningeket és előadásokat tartottam, ügyfelekkel tárgyaltam, szakmai koncepciókat és sztenderdeket készítettem, belső képzéseket terveztem és tartottam, új munkatársakat vezettem be a nálunk folyó munkába.

Nagy Emőke

Nagy Emőke

Kérjük, amennyiben a webinárium időpontja nem megfelelő Önnek, abban az esetben is regisztráljon, hogy jogosultságot szerezzen a rögzített felvétel utólagos megtekintésére!

Egy rendkívül megterhelő hét után borzalmasan fájni kezdett a vállam, szinte alig tudtam megmozdulni egyik reggel. Világos volt számomra, hogy telítődtem és túlvállaltam magam. Egyetlen kivezető utat láttam: leülni és rászánni a nem létező két órámat arra, hogy áttekintsem a folyamataimat és változásokat vezessek be.

Csak képzeljék el a helyzetet: ülök egy hétfő délelőtt az íróasztalomnál, becsukott ajtónál, kikapcsolt telefonnal, meg sem nyitott levelezéssel, csendben. Nézem a teleírt naptárt és mellettem ott fekszik az arra a hétre összeírt, a múlt hétről átcsúszott és a régóta húzódó feladatok listája. Nyomasztó és ijesztő, de mégis ezeken keresztül vezet az út az egyensúly visszaállításához.

Két órán keresztül dolgoztam a folyamataimon, rendszereztem, kihúztam és kibővítettem. És semmi katarzis. Nem lett jobb, nem lett kevesebb, a naptár sem ürült ki, kicsit csalódott is voltam.

Másfél hónappal később ülök egy autóban, süt a nap, épp egy előadás helyszínére tartunk, ahol pont az időmenedzsment lesz a téma, és az előadást pont én tartom. És akkor belém villan: nem tudtam volna elvállalni ezt az előadást, ha nincs a másfél hónappal ezelőtti rászánt két óra, a folyamatok rendszerezése és tisztítása. És valóban, azóta a hétfő délelőtt óta nem fájt a hátam, kicsit talán rendszerezettebb vagyok, hamarabb tudok megválaszolni emaileket és gyakrabban tudom felvenni a telefont.

Az idő az egyik legdrágább kincsünk: egyre kevesebb van belőle, és ami eltelik, elmúlik, nem kapható vissza. Talán ezért övezi nagy figyelem: se szeri se száma a különböző időmenedzsment technikáknak. Vezetőként létfontosságú, hogy megtanuljuk jól beosztani az időnket: jusson a vezetői folyamatainkra, a munkatársakra, a fejlődésre és fejlesztésre is. Van azonban egy nagy hiba az elnevezésben: nem az időt kell jól menedzselni, hanem a feladatokat.

A webináriumon azt mutatjuk meg, hogy hogyan érdemes nekifogni az idővel való foglalkozásnak. Két utat és ezen belül több technikát is ajánlunk. Egyrészt megmutatjuk, hogyan működik az, amikor a kiindulópontunk a rendelkezésre álló idő, amikor ezt szeretnénk a lehető legjobban kihasználni. Másrészt megmutatjuk azt is, amikor a folyamat/a feladat adja a tervezés alapját. Mindkét úthoz mutatunk technikákat (éves vezetői időterv, pomodoro, kontrollszintek, priorizálási elvek stb.). Igyekszünk többféle technikát mutatni, hogy a különböző habitusú, élethelyzetű, beállítódású vezetők minél több lehetséges megoldási módot kapjanak és kísérletezhessenek azzal, nekik mi válik be igazán. Nem a bölcsek kövét hozzuk el, de alternatívákat tudunk mutatni rá.

Jelentkezés:



ddavidIdőnyerő: Időmenedzsment technikák vezetőknek