Az agilis szemléletet, módszertanokat a gyorsan változó körülményekhez való alkalmazkodás hívta életre.
Agilitás, agilis szervezet alatt azt értjük, ha egy szervezet rugalmas, proaktív, hatékony munkavállalókból áll és eképpen a szervezet is gyorsan alkalmazkodik a változó piaci és megbízói környezethez, jól képes kezelni a kockázatokat, sikeres projekteket valósít meg.
Egy agilis transzformáció először is az egyénekben, a fejekben kezdődik el és csak utána következhet a mindennapi munkavégzés gyakorlatának megváltoztatása.
Ebben a gondolkodásmódban a hangsúly az embereken, az egyénen van és a hatékony személyes kapcsolattartási formákon.
Nem a túldokumentálás van középpontban, hanem a felhasználó – és ügyfélbarát megoldások, amelyeket nem csak a folyamat végén, hanem már közben is tesztelnek.
A lean menedzsment 5 alapelve:
Az érték meghatározása
Az értéklánc feltérképezése
Gördülékeny munkafolyamatok létrehozása
Húzórendszer kialakítása