
Tanácsadás
„A tanácsadási folyamat akkor működik hatékonyan, ha valódi megoldást ad felmerülő igényekre, választ dilemmákra és javaslatokat elakadásokra.”
Tanácsadást választó ügyfeleink a témák széles palettájából választhatnak: a vezetői és szervezetfejlesztési, értékteremtési és működési, csapatdinamikai folyamatokban egyaránt dolgozunk.
Minden tanácsadási folyamatunk az alábbi lépéseket tartalmazza, ezek közül az ügyféllel egyeztetve választjuk ki mindazokat, amelyek a tanácsadási folyamatban sorra kerülnek majd, a téma és a szükségletek függvényében.
Diagnózis fázis
- célok, keretek, módszerek egyeztetése
- a folyamat megtervezése, ütemezése
- az érintett szereplők kiválasztása
- sikertényezők meghatározása
- eredmény definíciója
Tanácsadási tevékenységek
- felmérés (pl. kérdőív)
- személyes interjúk
- fókuszcsoportos interjúk
- munkamegfigyelés
- dokumentumelemezés
- folyamatelemzés
- mini-tréning
- fotóantropológia
- próbavásárlás
Eredmények
- elemzés elkészítése
- javaslatok összeállítása
- bevezetési terv elkészítése
- tanácsadói dokumentum véglegesítése
- prezentáció
- a bevezetés támogatása, monitoring
Minden tanácsadási folyamat egyedi, ügyfélre szabott. A folyamat vége lehet dokumentális output, egy tanácsadói dokumentum, de – a témától függően – a bevezetésben és a visszamérésben is tudunk támogatást nyújtani.
Mikor érdemes tanácsadásban gondolkodni?
- Szervezeten belüli problémák, elakadások.
- Transzparencia hiánya.
- Rosszul szervezett folyamatok.
- Munkaköri aránytalanságok.
- Alacsony szintű hatékonyság, sok hiba, lassú folyamatok.
- Csapatkonfliktusok, csoportszerepekben jelentkező nehézségek.
A tanácsadói folyamat hosszát mindig az adott téma és az ügyfél igényei határozzák meg, ez lehet 3 hónap, de akár másfél év is.
A tanácsadást kiegészíthetik egyéb fejlesztési formák is, úgy mint tréning, coaching, elemzések vagy digitális eszközökkel támogatott folyamatok.