. .
A gondolkodás oktatása a világ számos országában a hivatalos tanterv része, azonban Magyarországon ezzel sem foglalkozik az iskola. Ennek következtében az EU éves innovativitás-felmérései rendre azt mutatják, hogy hazánk a 27 tagállam sereghajtója, egyes adatok szerint 34 évvel vagyunk lemaradva az uniós átlag mögött - innovativitás terén.
Pedig a kreatív gondolkodás módszerei oktathatók és elsajátíthatók, sőt, elsajátítandók. Ahogyan azt Edward de Bono, a gondolkodásoktatás egyik világviszonylatban vezető szakembere mondja: „Az intelligencia velünk születik. A gondolkodást meg kell tanulnunk.”, mert „A gondolkodásunk minősége határozza meg a jövőnk minőségét.”. A kreatív gondolkodás az emberré válás alapfeltétele volt, és minden, amit azóta a művészetekben, a tudományban, a technikában elértünk, ennek köszönhető.
Manapság már a jelentősebb vállalatok személyzet-kiválasztási gyakorlatában az intelligencia, a kreatívkészség sokkal fontosabb tényező, mint a végzettség (amely persze megmaradt alapkövetelmény). Ma már tudatos, kreatív gondolkodási stratégiák nélkül nehéz a ránk hulló feladatsorokra megtalálni a megoldásokat. Manapság már a kreatív problémamegoldó módszerek ismerete olyan, mint a nyelvtudás. Ahányat ismersz belőlük, annyi ember vagy.
Így született meg a Kreatív gondolkodási technikák gyakorlata című mesterkurzus ötlete, amelynek lényege, hogy 12 módszert mutat be elméletben és működés közben. A kurzust Kaszás György tréner/coach vezeti, akinek a témában írott Gondolkodjunk, mert vagyunk című könyve megjelenés előtt áll.
A program mindazoknak ajánlott, akik a privát életbeli és munkahelyi gondolkodási problémahelyzeteiket tudatosabban, könnyebben és eredményesebben kívánják megoldani, akik többet szeretnének tudni a kreatív gondolkodás gyakorlatáról, akik finomítani, továbbfejleszteni kívánják ebbéli tudásukat.
Bővebb információ: www.mesterkurzusok.hu