. .
Nagyon eltérő, hogy az egyes cégek és megrendelők mit értenek szervezetfejlesztés alatt. A mi értelmezésünk szerint a szervezetfejlesztés az egyik legkomplexebb fejlesztési folyamat, mert több fejlesztési formát is tartalmazhat.
Mindig egy meghatározott téma köré szerveződik, ebben rokon a tanácsadással. A komplexitása jelzi, hogy egy adott kérdést a megrendelő egészben szeretne kezelni, nem csak egy fejlesztési formán keresztül. Legtöbbször az egész szervezetet érinti, nem csupán egy-egy osztályt vagy részleget. Horizontális folyamatok kialakításában lehet nagy szerepe.
A tipikus szervezetfejlesztési folyamat lépései:
1. Helyzetelemzés
      A szervezetben különböző diagnosztikai eszközök és módszerek segítségével feltérképezésre kerülnek a kihívások, problémák, célok és ez alapján elkészül egy pillanatkép a szervezetről, folyamatokról.
     A diagnosztikai eszközök minden esetben illeszkednek a megfogalmazott igényekhez, problémafelvetéshez, attól függően, hogy például folyamatokat vagy embereket érint első sorban a fejlesztés.
     Tipikus mérési eszközök:
          • egyéni és csoportos interjúk
          • vezetői konzultációk
          • kérdőívek és felmérések kitöltése
2. Fejlesztési stratégia és célok megfogalmazása
A megbízó részére a helyzetelemzés alapján egy részletes fejlesztési javaslat készül, amely tartalmazza a témakörök mellett a fejlesztési formákat is. Ezek minden esetben az egyedi helyzethez igazodnak, és az alábbi formákra épülnek:
          • coaching
          • team coaching
          • tréningek
          • tanácsadás
          • konzultációk
          • e-learning megoldások
3. A fejlesztési tevékenységek megvalósítása
A megvalósítás szakaszában a végleges tervben foglalt tevékenységek valósulnak meg, ezekre folyamatos visszacsatolás érkezik, és ha szükséges, menet közben is testre szabásra, módosításra kerülnek. Számos esetben menet közben mutatkoznak meg olyan sajátosságok, amelyeket a közös munka előtt nem tudnak felszínre jönni, így a teljes folyamatban figyelemmel és rugalmassággal vagyunk jelen.
4. Visszacsatolás
A megvalósuló programra való visszacsatolás szerves eleme a folyamatnak, majd a lezárást követően a megbízók és kiemelt érintettek számára egy átfogó visszajelzés kerül megfogalmazásra. Ennek formája lehet szóbeli vagy írásbeli, személyes vagy online, és ezek bármilyen kombinációja.
A visszacsatolás illeszkedik a szervezet sajátosságaihoz, és jellemzően több szinten valósul meg, ahogyan maga a szervezetfejlesztés is.
5. Fenntarthatóság
Nagy hangsúlyt fektetünk arra, hogy a projektben elért eredmények fenntarthatóak legyenek, hiszen a valódi változás soha nem egy tréningen történik, hanem azt követően a mindennapi munkavégzésben. A folyamat során számos olyan eszközt biztosítunk, amelyek az érintettek és a vezetők számára fenntarthatóvá teszi azokat a változásokat, amik mellett a résztvevők elköteleződtek.