Állandósítás és jobbítás
Állandósítás és jobbítás

Klasszikus értelemben véve a szabályalkotás lényege az állandósítás, azonban ez hosszú távon inflációs pályára állítja a szervezetet. Önmagában az állandósítás rossz stratégiai irány lesz, mert:

  • a teljesítményszint bebetonozását jelenti,
  • megakadályozza a fejlődést,
  • változik a piac,
  • változnak a vevőelvárások.

Ezért munkavégzés során nem az állandósítást, hanem a jobbítás állandósítását, tehát a sztenderdizálást érdemes kitűzni célul. Hosszú távon abban érdemes gondolkodni, hogy a sztenderdizálás, a munkavégzés, a jobbítás, a fejlesztés szinonim fogalmak.

A sztenderdizálás fogalmát az alábbi nyolc pont foglalja össze:

  1. a munkavégzés kompetenciairányába tartozik
  2. kompetencia csoport
  3. szervesen folyamaturalásra épül
  4. nem vezetői kompetencia
  5. sztenderdizálási területekből és módszerekből áll
  6. munkavégzési módszerek halmaza
  7. azt a célt szolgálja, hogy támogassa az értékteremtést
  8. szemléletmódbeli kérdés is

Fontos kiemelni, hogy nincs az a sztenderdizálási rendszer, amelyet negatív emberek tudnak jól működtetni, nincs az a rendszer, ami működni tud egészséges fejlődési hajlam nélkül, ilyenformán a felsorolt pontok közül az egyik leglényegesebb a sztenderdizálás mint szemléletmód kialakítása a munkatársakban.
 

Ajánlott tréningjeink:

Kommunikációs kódex készítése: A tréning során a tréner által hozott módszer elsajátítása után a résztvevők elkészítik saját kommunikációs kódexüket. A kódex akkor fog jól működni a mindennapokban, akkor fogják a pontjait maradéktalanul betartani a munkatársak, ha a pontokat illetően kialakul a konszenzus. A tréning ezt valósítja meg.

Ügyfélszolgálati kódex: Sokan úgy gondolják, hogy az ügyfélszolgálati kódex elsősorban az ügyfeleknek készül, pedig ennél sokkal fontosabb tulajdonsága, hogy világos stratégiai alapelveket vagy cselekvési pontokat ad a munkatársaknak. Ezt a funkcióját legteljesebben akkor tölti be, ha mindenki azonosulni tud vele, tehát létrejön a munkatársak között az egység.

Együttműködési kódex készítése: A munkaszervezet tagjaiban megvan az együttműködési hajlandóság, csak ez nem áll össze rendszerbe, nincsenek rögzítve az együttműködéshez kapcsolódó szabályok. A tréning célja írásban rögzíteni mindazokat a szabályokat, melyek az együttműködésre vonatkoznak a munkaszervezetben, ezáltal időtállóvá tenni őket és megteremteni a sztenderdizálás lehetőségét.

DFTV
Mindig aktuális
Impresszum
Oldaltérkép
Stratégiai médiapartnerek
Működési partnerek
Cégadatok
Képzési helyszínek
Álláshirdetés
PAT elégedettségmérés
Cím: 1052 Budapest, Semmelweis utca 25.
Telefon: (06 1) 266 7601; (06 1) 266 7602
E-mail: info@dft.hu
Itt talál minket:
 
HEFOP 3.4.1/05/1 KMOP-2007-1.2.5 és KMOP-2007-1.2.7     tudasodajovod.hu
www.dft.hu   |   Copyright © 2011   |   Minden jog fenntartva   |   Adatvédelmi nyilatkozat
Készítette